01.06.2012

Вимоги до ведучого

План весілляНе так часто в моїй роботі трапляються випадки, коли молодята можуть чітко сформулювати чого вони чекають від ведучого в день весілля і чого не чекають. Переважно всі зводиться до фрази: “Щоб було весело!” Але, останнім часом почали траплятися випадки, коли завдання для ведучого формулюються досить чітко і конкретно. Правда, не завжди ці вимоги логічні і стосуються безпосередньо самого ведучого.

Зовсім недавно перед весіллям отримав від молодят чіткий перелік вимог та побажань. Подаю його повністю зберігаючи стилістику і не вказуючи тільки імен та дат. На цьому прикладі хочу дати кілька роз’яснень та уточнень.

Вимоги до ведучого:

1. Зустріч молодят:

а. Перед приїздом гостей на першому поверсі ресторану включити відео (слайд-шоу наших фото) на плазмі, дати офіціантам флешку щоб вони включили.

(Цю ідею я запропонував молодятам і вона дуже гарно спрацювала. Слайд-шоу ми включили до приходу гостей і воно транслювалося до самого кінця весілля. Гості, котрі добиралися самостійно, побачивши фото молодят, впевнилися, що потрапили на потрібне весілля. Окрім цього, на час очікування приїзду наречених, це була гарна розвага для гостей.)

b. Батьки чекають при вході в ресторан, щоб зустріти молодят. На столі (підносі) стоять 6 бокалів шампанського.

(В наш час набагато краще зустрічати молодят у приміщенні ресторану. Адже тоді і погодні умови не перешкоджають, і музичний супровід створює гарну атмосферу, і слова батьків у мікрофон всім добре чути. Молодята зі мною погодились і ми так і зробили.)

с. Ніяких благословень, уклонів батькам, молитов, хліба і солі, короваїв , вишитих атрибутів… Просто гарні сучасні слова привітання.

(Типовий зразок поєднання українських та європейських звичаїв. Тільки на європейському весіллі батьки не зустрічають молодят взагалі, ті заходять до залу і стають біля вітального столи під аркою. Батьки тоді просто першими вітають молоду пару. )

d. Гості беруть в руки по жмені пелюсток троянд і роблять коридор для входу в ресторан. Пелюстки троянд будуть в корзинці в машині батьків нареченої. Треба їм нагадати щоб вони їх дали. Потім кошик з під пелюсток має використовуватись для подарунків-конвертів.

(Пелюстки троянд часто використовуються на весільних церемоніях. Для цього потрібно використовувати пелюстки одного кольору і відповідно до кольорової гами декорування всього весілля.)

e. Коли під’їжджає кортеж, першими виходять дві пари дружбів та дружок, проходять повз коридор. Одна пара стає зліва від батьків, друга справа. Виходять наречені з кортежу, проходять повз коридор гостей до батьків, гості посипають їх пелюстками.

(Тут є один нюанс, живі пелюстки потрібно сипати під ноги – вони важкі і роблять гарну доріжку. Для посипання потрібно використовувати штучні пелюстки – вони легкі і гарно літають. Ми з молодятами дійшли консенсусу і попросили маленьких дівчинку та хлопчика йти перед молодятами та кидати пелюстки їм під ноги. Виглядало гарно. )

f. Під час привітання гостей грає лаундж. Ніяких весільних маршів і весільних пісень.

(Вважаю це позитивним моментом для європейського весілля, адже в цьому випадку молодята можуть добре почути привітання та побажання гостей.)

g. Повідомити гостей що на 1 поверсі будуть схеми з розсаджуванням людей

 (Тут було використано елемент розсадкових карток, при якому кожен гість має своє місце за столом. В цьому випадку гості, знайшовши своє прізвище в схемі, одразу шукає відповідний стіл і легко знаходить своє місце. Цей варіант є доречним якщо ви запрошуєте більше 50 гостей.)

h. Після привітань дружки причіплюють бутоньєрки гостям.

(Бутоньєрки використовуються як на український, так і на європейських весіллях. Вони створюють святкову атмосферу для кожного гостя.)

2. Ніхто нас не веде  за стіл за руки і не обмотують рушниками 🙂 Ми самі йдем. Можливо тут щось класне і сучасне придумати? Але ніяких викупів місця нареченої і торгів!

(Зараз уже дуже рідко зустрічається традиція, коли мами перев’язують молодятам руки рушником і за роги цього рушника ведуть їх за стіл. Ця традиція відпала сама собою, оскільки за столом молодят зараз немає стільки місця, щоб могли вільно пройти дві мами і завести за собою своїх дітей.)

3. Перший танець – дружки роблять серце з троянд.

(Як я не переконував, як я не старався, але від цього пережитку кінця дев’яностих наречена не захотіла відмовитись. Адже серце, як правило, дружки роблять з квітів, котрі гості принесли молодятам у подарунок. І, бачити свій букет на землі під ногами, гостям не завжди приємно.)

4. Розрізання торту

(Згідно європейських традицій, молодята розрізають торт після першого подружнього танцю.)

a. Перший кусок – молодята годують одне одного з ложечки

b. Другий кусок – йде з аукціону

(Є кілька варіантів що робити з першим куском весільного торта, але використовувати потрібно тільки один з них. Молодята вирішили продати його з аукціону.)

5. Конкурси та забави

a. Ніяких перевдягань в зірок української та неукраїнської естради

(Повністю погоджуюсь та підтримую. Одягати на гостей у святковому одязі речі сумнівної чистоти і робити з них посміховисько було модно років 10 тому. Зараз це розцінюється як неповага до гостей.)

b. Ніяких вручень грамот, дипломів, сертифікатів, ліцензій …

(Ці елементи святкового дійства використовують хіба старости (якщо немає ведучого на весіллі) і тамади-початківці. Хороші ведучі такого вже років з десять не роблять, в них є чим забавити гостей.)

c. Ніяких конкурсів з макогоном

(Мається на увазі конкурс танець з макогоном чи з качалкою. Цей конкурс вже відійшов у минуле і дуже рідко зустрічається. Мені доводилося проводити його один раз в житті, і то тільки на вимогу молодят. Хоча, на тематичній вечірці для іноземців, конкурс піде “на ура”.)

d. Знущатись з дружб та дружок треба чим-побільше і по-жорстокіше 🙂

(Ну навіщо з них знущатись? З ними потрібно дружити, адже вони так і називаються – дружба і дружка. І ми з ними так і зробили – подружилися і їх допомога мені була дуже відчутною.)

6.  НЕ ДОПУСКАТИ ЩОБ ГОСТІ ПОЧАЛИ СПІВАТИ ЗА СТОЛОМ.

(Це найскладніше завдання для ведучого. Адже, якщо гості захочуть поспівати – вони це зроблять і жоден ведучий їх не втримає. Хіба роти їм позакривати, але це не гарно. Адже кожен з гостей розважається по-своєму і комусь хочеться співати.)

7. Дарувань подарунків родині не буде.

(Для ведучого це не принципово, але з точки зору економії коштів – дуже правильне рішення. Адже весілля – задоволення не з дешевих і зайвих видатків варто уникати.)

8. Запуск феєрверків 21:50 запуск небесного ліхтарика Серце.

(Для успішного запуску небесних ліхтариків потрібна суха (без дошу), безвітряна погода. Тоді вони гарно летять і справляють враження. Але одного ліхтарика недостатньо. Для гарного ефекту їх потрібно хоча б штук 20. Окрім цього, один ліхтарик може пошкодитись і не полетіти. Настрій цим собі можна підпсувати. )

9. В кінці молода кидає букет-підробку незаміжнім дівчатам. Сідає на стілець, наречений знімає руками з неї підв’язку і кидає неодруженим хлопцям.

(Про церемонію знімання підв’язки і уже якось досить докладно писав.)

10. Останній танець, дружки викладають серці з свічок.

(Завжди виступаю категорично проти відкритого вогню на весіллі. Адже сучасні тканини відсотків на 90 – штучні і, для займання не вимагають навіть відкритого вогню – достатньо високої температури. Був випадок в моїй практиці, коли під час такого танцю сукня нареченої загорілася. Не впевнений що сама наречена хотіла такого спецефекту на своєму весіллі.)

Ось ми й розглянули всі, поставлені переді мною вимоги. Вам вирішувати котрі з них стосуються ведучого, а котрі не стосуються. Але мені цей перелік побажань допоміг  зробити весілля цієї пари максимально наближеним до їх мрії.


Партнер посту: Если бизнес у вас не заладился или вы решили отдохнуть, то лучше юридические вопросы доверить фирме для которой ликвидация фирм с долгами является обычным делом.

Весілля, Весільні традиції, Організація весілля , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
6 Comments
  1. Пам’ятаю паперовий варіант цього райдеру, весело було читати :). Справді, не всі вимоги були виправданими, але величезна заслуга цих молодят, що вони принаймі подумали над цими вимогами. Бо коли молодята самі не знають чого хочуть, то з однієї сторони легше – отримуєш карт-бланш, з іншої сторони – не факт, що вгадаєш.

    Цікаво почути, як тобі вдалось виконати вимогу “НЕ ДОПУСКАТИ ЩОБ ГОСТІ ПОЧАЛИ СПІВАТИ ЗА СТОЛОМ”?

  2. Навіщо забороняти гостям співати??? Різні вимоги ставили перед нами молодята, але таких,як заборона співу…Не було, і сподіваюсь, що не буде. На жаль, багато традицій вже забуто, а навпаки потрібно їх відроджувати. Оскільки ми живемо на Україні, значить потрібно шанувати і підтримувати традиції наших батьків, бабусь..і.т.д. (Поклін батькам, зустріч хлібом, пов’язування рушником вишитим…. -у якій країні ще є такі традиції…..) це наше, рідне! Тому, не забороняйте гостям співати! Нехай співають! Співайте разом з ними!

  3. Не розумію одного… Навіщо зрікатися своїх сокровенних звичаїв, заради якогось “європейського весілля”… Весілля з давніх – давен було побудоване на принципах наших славних традицій і обрядів! “Не допускати щоб гості співали за столом” – гріш ціна за таке тим молодятам! Народ який не має свого коріння, не пам’ятає своїх звичаїв (фольклору та етносу). Це сліпий народ в якого немає майбутнього! Стидно мені за тих молодят… Та напевне не вони бідні в тому винні, а батьки їхні які не прищепили їм любові до СВОГО!

  4. Я як співавтор описаних вище “Вимог до ведучого” в першу чергу хочу подякувати Роману Метельському за відмінне виконання своєї роботи. Ми як молодята були дуже задоволені!!!

    Щодо цього списку, ця ідея прийшла до мене тоді коли я зрозуміла, що коли я прийду на зустріч до обраного тамади/фотооператера/відеоператора/музичного гурту я НЕ зможу сходу згадати ВСЕ що я б хотіла донести. Тому є сенс впродовж тижнів-місяців потрохи записувати і в кінцевому результаті подати. Тобто ми мали такий список окремо для кожного.

    Щодо “НЕ ДОПУСКАТИ ЩОБ ГОСТІ ПОЧАЛИ СПІВАТИ ЗА СТОЛОМ” яке так подивувало і обурило читачів 🙂 пояснюю: для нас співи за весільним столом рівнозначно тому що гостям нудно, вони вже наговорились, наїлись, нічого веселого – от і співаємо. Більше того, можливо це б не було так погано, якщо би ці пісні були веселими. А такі, які традиційно співають – песимістичні, плачевні, це хочеться “піти застрілитись від тяжкого змарнованого життя” і на нашу спільну з нареченим думку вони НЕ повинні звучати на такому веселому святі.

    Щодо традицій, то вони відкидались чи додавались за декількома простими логічними правилами:
    – Чи подобається нам ця традиція і чи розуміємо ми (чи хоча б хтось з близького оточення) сенс традиції?
    – Чи приносить втілення її небагато клопотів і адекватні фінансові витрати?
    – Чи виглядає це естетично гарно?
    Три “так” і традиція мала місце на нашому святі. А для чого робити те, що не хочеться робити, тим більше на своєму такому важливому святі? Задумайтесь…

    • Шановна п.Оксано, я абсолюно згідна з Вами,що Ви як молодята мали право відсвяткувати весілля, так як ви, хотіли та мріяли – і Вам спільно з чудовим ведучим Романом Метельським це вдалось. Щодо пісень, то звичайно погоджуюсь,що багато з них є сумними, але традиція співати на весіллі, походить від наших пра…прадідів. Ми живемо в іншому світі – і час йде вперед – але я не згідна що потрібно забувати наші традиції – і впроваджувати традиції з інщих країн. Повірте, можна зробити так,щоб гості співали веселі пісні, при цьому сміялись та ще й танцювали)))) Наші традиції – унікальні, їх можна усучаснювати – але не забувати. Я не згідна, що потрібно включати щось інше при зустрічі гостей, знову ж таки – козацький марш – це наше рідне, українське (його можна включити тихше а не на повну потужність) . А про те щоб не вклонятись батькам, і не зустрчати хлібом -молоду пару – бо так не [censored] у інших країнах….і це не сучасно, чи як любить казати наша молодь “не модно” – то вибачайте. Україна – асоціюється з хлібом, вишиванкою….. Поклін батькам це святе. У інших країнах- шанують свої традиції, і ми повинні шанувати свої і гордитись ними. ))))))

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *