Святкові вечірки давно вже стали частиною корпора- тивної культури більшості фірм, установ та підприємств нашої країни. Святкують все, від дня народження шефа і до випуску нової продукції чи послуги. Що поробиш, така у нас уже натура – любимо смачно поїсти, гарно попити і побавитись.
Аякже, адже такі вечірки зміцнюють корпоративний дух працівників, покращують внутрішні комунікації та внутрішній PR.
Але чи завжди це справджується? Маю на увазі чи завжди корпоративна вечірка приносить користь?Давайте спробуємо у цьому розібратися.
Корпоративна вечірка без заробітної плати. Чи допоможе керівництву корпоративна вечірка, якщо на фірмі вже три місяці не виплачується зарплата? – погодьтеся, риторичне запитання. Працівники не зможуть адекватно розважатися, якщо в кишенях пусто. Така вечірка, швидше за все, може викликати роздратування і агресію, мовляв “нам грошей не платять, а за наш рахунок влаштовують вечірки”.
Вечірка на фоні конфлікту. Якщо у колективі розвивається конфліктна ситуація, не важливо – між праців- никами та керівництвом чи між підрозділами підприємства, корпора- тив, у більшості випадків, не допоможе. А, навіть навпаки, претензії, підігріті емоціями та підсилені алкоголем, можуть створити “ефект вибуху бомби”. Після цього відновити позитивну атмосферу в колективі буде надзвичайно важко.
Зверхня вечірка. Взагалі, на корпоративних заходах субординація між керівництвом та підлеглими дещо послаблюється. І це позитивно – люди відкривають один в одному якісь цікаві якості, нові захоплення, риси характеру тощо. Але, часом керівництво аж занадто підкреслює свій статус і зверхньо зневажливо споглядає на розваги підлеглих. Така поведінка може підірвати підвалини навіть здорового і дружнього колективу. Адже, у сучасних економічних умовах, саме працівники є рушійною силою у будь-якому бізнесі, і не поважати їх – це не поважати свою фірму.
Вечірка “за свій рахунок”. Трапляються випадки, коли керівництво фірми влаштовує вечірку і пропонує працівникам оплатити за себе її вартість. Відповідно, велика частина працівників відмовляться від участі. Така ситуація викличе швидше нерозуміння і обурення, аніж згуртує колектив.
Вечірка “аби була”. Часом керівники влаштовують вечірки “для галочки” – мовляв щоб була. Але як і де вона буде відбуватися – їх не цікавить. Головне щоб недорого. Економія в цьому випадку грає вирішальну роль. В результаті отримуємо дешеву їдальню з несмачним меню, п’яними музикантами і тамадою-заїкою. Про наслідки такої вечірки говорити не потрібно.
Впевнений, цей список можна ще довго продовжувати – але це уже справа hr-менеджера. Я ж хотів сказати, що корпоративна вечірка може бути не тільки панацеєю для колективу, а й потужним каталізатором тих процесів, котрі відбуваються в ньому.
Ненавиджу корпоративні вечірки і ніколи їх не відвідую