Закінчився Петрівський піст і розпочався літній сезон весіль. Знову по місту гуляють красуні-наречені у білих сукнях, дружечки з гарними букетиками, а по вулиці пролітають святково оформлені кортежі. Гості, в очікуванні свята, одягають парадний одяг і роблять гарні зачіски. Словом, всі налаштовуються на гарне свято. Здається, нічого не зможе зіпсувати гарний настрій. Але насправді не все може відбутися так гладко.
Навіть якщо ви готувалися до весілля близько року, вибрали найкращий музичний колектив, передивилися величезну кількість фото та відео робіт, узгодили з ведучим усі найменші деталі – завжди існує ризик “отримати свиню” в ресторані. Так, саме там. Хоча ніби проговорено все, вибрано меню і узгоджено час подачі страв. Що ж може піти не так? Зараз спробую розповісти про недокументовані недоліки ресторанних залів.
Недостатня вентиляція. Особливо це актуально у літній період часу. Коли ви замовляли зал, на вулиці було прохолодно, і вам показали два-три кімнатні кондиціонери, можливо навіть демонстрували їх роботу. Так, з осені до весни їх цілком вистачає. А коли мова йде про літній період – тут їх зовсім недостатньо. Більше половини весільних закладів Львова та області обладнані дуже символічними системами кондиціювання повітря . Тому, коли в зал заходить велика кількість людей (врахуйте, що одна людина виділяє тепла як 200 ватна жарівка ), через півгодини дихати уже стає важко. Гості, після кількох чарок горілки, біжать шукати холодного пива і тіні чи вітерцю на вулиці. Відповідно, про танці можна говорити дуже відносно. Всі наїдки через дві години стають труткою для шлунка. В напівпорожньому залі стоїть стійка суміш ароматів алкоголю, наїдків що псуються, поту, запахів з кухні та пилу. Якщо ви думаєте, що я перебільшую – ви помиляєтесь, я навпаки применшую ефект від нормальних систем кондиціювання. Насправді ефект набагато гірший.
Проблеми з відсутністю струму у електричній мережі. Дуже часто власники ресторанних закладів переобладнують існуючі приміщення. Не хочу розповідати про всі наслідки таких дій (та й усіх не знаю), але про один дуже хочу розповісти. Слабка електрична проводка, малопотужний електричний ввід, чи слабкість електричних пакетів призводять до дуже неприємних наслідків. Короткотермінові вимкнення електроенергії будуть ще найменшим шоком, в гіршому випадку може бути поломка пакетників з неможливістю оперативного ремонту. А ви пробували в суботу чи в неділю в другій половині дня знайти електрика? Особливо це актуально влітку – збільшується навантаження за рахунок кондиціонерів. Дуже часто спостерігав коли в ресторані можуть працювати або холодильники для продуктів, або кондиціонери. Відповідно, всі вибирають холодильники і паряться без кондиціонерів. А, у випадку серйозної поломки, розраховувати на автономне джерело струму не доводиться. Взявши до уваги що окрім кондиціонерів та холодильників, електричний струм потрібен і музикантам чи ді-джею і ведучому (для мікрофону) і фото та відео операторам (для додаткових джерел світла) можете собі уявити весілля без електричного струму.
Погана акустика залів. Особливо це актуально для нових ресторанних комплексів. Чи то архітектори-проектанти, в гонитві за цікавим архітектурним рішенням, чи то власники залів, в гонитві з додатковими місцями часто просто нехтують елементарними законами акустики. В результаті будують величезні красені-комплекси, де провести весілля, корпоратив чи ювілей надзвичайно складно. Багато вікон, мармуру, граніту, бутону в дизайні створюють велику кількість поверхонь для відбивання звуку. В наслідок чого ми отримуємо так звану “звукову кашу”, в котрій зрозуміти окреме слово ведучого, чи насолодитися майстерним виконанням пісні, просто неможливо. Оце вкладуть власники гроші в такі монстри, а потім думають що з ними робити. Чи не краще на стадії проектування запросити спеціаліста з акустики і уникнути прикрих неприємностей.
Одночасно два свята. З метою отримання прибутку, дуже час в одному ресторанному комплексі проводять два різних свята. В більшості випадків тут нема нічого страшного, адже зали для святкувань повністю автономні. Але винятки є. Зустрічав випадки коли два весілля обслуговує одна кухня і один штат офіціантів. Результат собі уявили? Захекані повара, котрі смикаються між капустою з картоплею для одного свята і шашликом з овочами для другого, забігані офіціанти, котрі розриваються між збиранням брудного посуду на одному святі і подачею страв на іншому. Не зустрічав випадків коли таке поєднання призводить до позитивних наслідків.
Спробував розповісти про найголовніші, на мою думку, проблемні ситуації з залами для весіль. Можливо щось опустив – тоді напишу про це окремо. Ви теж допомагайте – підказуйте про що писати. Тоді разом ми створимо цікавий та корисний блог для молодят.
З поганою вентиляцією стикнувся на цих вихідних. Як наслідок – посеред першого столу чоловіча частина гостей розповзлась – хто на вулицю, хто до фуршетного столу з пивом (в окремому приміщенні) і багатьох з них так і не вдалося витягнути ні на танці ні на конкурси…
Багато вікон, мармуру, граніту, бетону в дизайні створюють велику кількість поверхонь для відбивання звуку…
Не згоден стосовно великої кількості поверхонь. Навпаки – чим більше поверхонь, тим більше поглинання звуку залом, чим відбивання.
Все дуже мудро, Брате! Ти ж пам ятаеш, що в свій час я грав багато на весіллях. Можеш публікувати “Єнциклопедію ТАМАДИ”! Головним представником автора в Россіі, буду звичайно…
Отримав таку велику кількість доповнень до цього посту – що мабуть доведеться писати продовження.
Про гонитву власників нових залів за додатковими СИДЯЧИМИ місцями – дуже актуально. Скільки разів зустрічав: столи – 200 чол., танцпол – заледве 100 поміщається. От тоді і отримуєш за вечір: три рази ліктями по мармизі, 5 – по камері, 10 каблуків на пальці (особливий кайф – коли у сандалях)… Про якість картинки у такій овечій отарі – окрема книжка.
Не згоден з “чим більше поверхонь, тим більше поглинання звуку залом, чим відбивання.”. Все залежить від стіни. Щикатурка з бетоном може і поглинає, а мармур з гранітом відбиває на всю голову.