Останній раз я писав про весільні зали майже рік тому. За цей час ситуація практично не змінилася. Далі більшість залів (приблизно 90%) не мають хорошої системи кондиціювання, далі залишились дуже великі проблеми з наявністю або стабільністю напруги в електричних мережах і з акустикою залів ситуація також не змінилася.
Повторюватися не хочу і сьогодні напишу про інші нові-старі проблеми залів для проведення святкових урочистостей. Бо і старих ще залишилося достатньо і нових трохи додалося.
Недостатньо місця для роботи ведучого. Досить часто зустрічаю ситуацію, коли адміністратори чи власники ресторану сильно завищують кількість сидячих місць. І, коли з комфортом може поміститися 80 гостей, беруть замовлення на свято на 120 гостей. Так, ваші гості стояти не будуть і місця сидячі для них знайдуть, але за рахунок чого? Правильно, за рахунок проходів між столами або тісняви.
В своєму досвіді мав весілля, на якому після того, як гості сіли за стіл, офіціанти між рядами пройти вже не могли і нові страви подавали з торця столу і гості далі мусили їх передавати вже самі. Тепер уявіть собі ваших поважних гостей, складених вчетверо і запханих як в банці зі шпротами. Гарно? Яке в них буде враження про весілля? А якщо ви запросили ведучого, то як він має в такій ситуації бавити ваших гостей? Хіба ваше свято буде вести Карлсон, що вміє літати.
Тому, при виборі залу, від кількості гостей, заявленої адміністратором, потрібно відняти 20% за “утрамбовку” і тоді є шанс, що гостям буде комфортно на вашому святі.
Мала кількість туалетів. Оглядаючи зал, для святкування, зробіть вилазку в туалет і ви дізнаєтесь дуже багато. Якщо кабінок достатньо, вони просторі, є умивальники (і вода в кранах), і навіть мило з з рушниками, дзеркало, відсутній неприємний запах – можете сміливо домовлятися. Ще врахуйте, що на 50 людей має бути мінімум 2 окремі просторі кабінки. Відповідно на 150 людей – мінімум 6 кабінок. А найкращий тест – уявіть собі наречену в пишній сукні в цьому приміщенні, адже їх неодноразово потрібно буде поправити макіяж, помити руки і так далі. При цьому їй, як правило, допомагають дружки. Чи зможуть вони розміститися там комфортно?
Чому я стільки часу приділяю туалетам? Та бо їх чомусь дуже мало в більшості залів. Як правило максимум чотири кабінки на 200 людей. Дуже рідко більше. І через це частина гостей проводить більшість часу в черзі, вдихаючи відповідні аромати (адже кабінки не встигають провітрюватися через чергу) і пробуючи розминутися на одному квадратному метрі.
Не вишколений персонал. Свого часу ще Генрі Форд наголошував на важливості кваліфікованого персоналу. І в цілому світі професіонали цінуються на вагу золота. А хорошого офіціанта вчать і тренують постійно. Тільки у нас чомусь цьому приділяють дуже мало уваги і до персоналу ставлять дуже низькі вимоги. Не п’є, тацю тримати вміє, порахувати рахунок зможе – вперед до клієнта. В результаті маємо непрофесійних, неввічливих офіціантів, які завжди праві.
І не так страшно буде, якщо офіціант виллє на дорого гостя борщ і тим зіпсує костюм, не так страшно, коли під час тосту вашого батька, офіціант буде забирати в нього з під носа брудну тарілку чи класти перед ним на стіл тацю з делікатесом, але якщо, найважливіші, найромантичніші, найвідповідальніші моменти свята офіціанти закриють своїми спинами (бо в них подача кишки з капустою) – цього виправити вже буде неможливо.
Отже, якщо у вас нема можливості вибрати приміщення з кваліфікованим персоналом, поставте їм вимогу не пхатися в камеру під час тостів і відповідальних моментів.
Обмеження по часу через житлове приміщення. Велика кількість ресторанів, кафе та бенкетних залів знаходяться у переобладнаних приміщеннях в житлових будинках. І, згідно законодавства, шуміти (працювати ді-джею чи музикантам, співати гостям, ведучому проводити забавки) після 23.00 категорично забороняється.
Якщо знехтувати цим пунктом законодавства, можна дочекатися нежданих гостей у вигляді спецпідрозділу міліції на вашому святі. Тому рекомендується або спланувати святкування так, щоб воно закінчилося до 23.00, або змиритися з тим, що після цієї години свято зведеться до застільного моменту, або шукати інше приміщення. Вибір за вами.
З цими нюансами весільних залів особливо гостро стикнувся останнім часом, тому по гарячих слідах одразу написав про них. І знову, навіть разом з попередніми особливостями, вони не всі. Отже, чекайте продовження.
Реклама в блозі: Місто Львів сміливо можна назвати архітектурною столицею України і тому, готелі Львова заслуговують на особливу увагу через їх старовинність, високий рівень сервісу та традиції галицької гостинності.
Все дуже правельно сказано…..
Я б ще додав в мінус ресторанам територію біля них,дуже часто буває що при виході з ресторану ми можемо побачити автомагістраль чи “общажний туалєт”…
Також давайте згадаємо про охорону залу…вона в більшості весіль відсутня…
А на рахунок “Обмеження по часу через житлове приміщення”-я як і більшість мудрих тамадів тільки “ЗА”,нікому з гостей не потрібні танці до ранку,23.00 і швиденько додому спати….у всьому світі так проходять весілля ,окрім нашого регіону…
п. Андрію, у кожній країні є свої традиції. І ті традіції, які склались в Україні і суттєво відрізняються від всього світу, не є поганими традиціями! Чому здебільшого так є, що те що приходить з-за кордону це прекрасне, а наше жахливе! Я з вами абсолютно не погоджуюсь! І нехай там обмежуються до 23.00, а у нас люди вміють забавлятись і радіти на весіллях за молодят! Весілля буває один раз у житті, і чому б його не відсвяткувати по справжньому без обмежень!!!!!
Я, як найманий працівник, також “За”, щоб при сталому гонорарі робочих годин було якомога менше. Але дуже і дуже сумніваюся, що гості і молодята будуть задоволені якщо весілля закінчиться в 23:00. А ми хіба працюємо не заради них?
Звичайно, танці до ранку занадто втомлюють і гостей і молодят, але як на мене, оптимальний час завершення весілля не 23:00, а 1:00-2:00.