Тімбілдінг або командоутворення (англ. Team building – побудова команди) як однин з дієвих елементів сучасної корпоративної культури підприємства, власне про це буде мій сьогоднішній допис. Наскільки актуальним є тімбілдінг в наш час, для компаній з якою кількістю та які сучасні тренди тімбілдінгових заходів.
Що таке тімбілдінг?
Про те, що таке тімбілдінг, його особливості та специфіку, я вже писав у попередніх публікаціях, тому сьогодні тільки трохи нагадаю.
Отже, тімбілдінг – діапазон дій для створення та підвищення ефективності роботи команди. Під командою мається на увазі колектив працівників установи, підприємства, фірми, компанії чи будь-якої групи людей, яким, в силу обставин, доводиться проводити багато часу разом і співпрацювати для отримання результату.
Основу тімблідінгу складають вправи чи комплекс прав, для виконання яких потрібна злагоджена робота усіх учасників команди. В процесі виконання цих прав, учасники команди вчаться ефективно взаємодіяти, використовувати власні вміння та досвід і покращувати результати шляхом взаємної підтримки і колективної роботи.
Комплекси вправ з командоутворення (тімбілдіг) бувають трьох рівнів складності – легкий, середній та складний та можуть проходити як у приміщенні, так і на вулиці.
Чи доцільно витрачати гроші на тімбілдінг в наш час?
Якщо розглядати тімбілдінг з фінансової точки зору – тоді це, однозначно, видатки. Видатки, котрі йдуть не на модернізацію виробництва чи покращення якості продукту, а видатки, котрі йдуть на щось, на перший погляд, незрозуміле. Адже видимої моментальної користі ви не побачите.
Але, тут є одне “але” – якщо командоутворюючий тренінг пройшов правильно і за всіма законами жанру – компанія відчує ефект найближчим часом. Ефект в ефективності роботи, за прогнозами аналітиків вдало проведений командозгрутовуючий тренінг підвищує ефективність роботи від 10% до 25% протягом тривалого часу. А це означає, що компанія не збільшує штат на, мінімум 10%, не створює і не забезпечує всім необхідним 10% робочих місць.
Який ефект може дати тімбілдінг?
Як діє командоутворюючий тренінг, або тімбілдінг? В процесі утворення команди, кожен з її учасників займає в ній своє відповідне місце – хтось лідер, хтось креативний хлопець, інший – сила, а ще інший – прагматизм. За законами психології, кожен учасник групи отримує певну роль, котра дає йому можливість розкрити той потенціал, котрий не завжди можна побачити на робочому місці. З одного боку ця ситуація дасть можливість керівництву побачити та ефективно використати навички та задатки своїх працівників, котрі розкриються в такому тренінгу, а з іншого – колеги по роботі теж це побачать і, можливо, допоможуть “сірій мишці” стати улюбленицею колективу за свій непересічний креативний підхід.
Тімбілдінг покращує внутрішні комунікації в колективі, адже спілкування на робочому місці переважно зводиться до професійних обов’язків і рідко дає можливість дізнатися про людину трохи більше.
Є ще один цікавий ефект від тімбілдінгу – він дозволяє виявити “антилідера”, тобто людину, котра чужа в колективі і, можливо навіть, тягне компанію вниз. А таке знання для керівництва та команди є дуже важливим з точки зору перспективного росту.
Цьогорічні трендові напрямки тімбілдінгу
Тенденції розвитку тімбілдінгу завжди диктує суспільство, економічна та політична ситуація. Якщо компанія невелика (менше 10 людей) і з грошима ну дуже туго, можна організувати екскурсійну поїздку в якесь цікаве місце, доповнивши її цікавим квестом на місцевості. Або провести в компанії кулінарний марафон “День гурмана” так, щоб він співпав з корпоративним або професійним святом. Та, зрештою, можна навіть виїхати за місто і влаштувати змагання з футболу чи волейболу, не важливо що половина працівників – це жінки – так навіть може бути цікавіше. Варіанти обмежуються тільки вашою фантазією.
Але беззаперечним цьогорічним трендом у командозгуртовуючих тренінгах є тема військового табору. Табору, де ваших офісних працівників навчать правильно ставити військовий намет і надавати першу медичну допомогу, володіти зброєю та приготувати страву в екстремальних умовах, орієнтуватись на місцевості без компаса і читати топографічну карту, користуватися протигазом та долати перешкоди на місцевості. Такі навики і цікаві, і корисні, звичайно, дай Бог, щоб ніколи не пригодилися.
Як не можна проводити тімбілдінг
Якщо у вас немає жодного досвіду в проведенні командоутворюючих тренінгів і ви не маєте уявлення з чого розпочати – запросіть спеціалістів і професіоналів. Адже кожна палка має два кінці і неправильно проведений тренінг може дати цілком протилежний ефект і принести розчарування у цьому чудовому інструменті корпоративної культури.